top of page

Få fart på salget med sesongmenyer og limited edition i iskiosken

Hvordan skaper du ny nysgjerrighet og mersalg gjennom hele sesongen? Svaret ligger i å spille på sesong, høytider og kampanjemenyer. Med spesialutgaver og smarte grep gir du kundene noe å glede seg til  og en grunn til å komme tilbake. 


Organiser iskiosken som en proff – smarte løsninger for effektiv iskremdrift

Her er våre beste tips til hvordan du kan bruke sesongmenyer og temasmaker for å engasjere kundene og øke salget: 


Skap eksklusivitet med limited edition

Folk elsker å føle at de får noe unikt. Limited Edition gir en følelse av eksklusivitet og skaper "må-ha-det"-følelse. Hva med pepperkakeis i desember, jordbær og champagne til nyttår eller multer og brunost midt i fellesferien? Eller hva med en is til 500 kr som nylig ble en hit på TikTok? 

 

Fortell en historie som engasjerer

Gjør mer enn å tilby en ny smak. Fortell hvorfor! Feirer dere Sankthans med en egen jordbærmeny inspirert av norske tradisjoner? Har dere laget en 17. mai-is med blåbær og vanilje? Bruk historiene til å bygge merkevaren og engasjere både nye og faste kunder.


Bruk sosiale medier aktivt

Del bilder og videoer av sesongens produkter på Instagram og TikTok. Vis frem både smakene og stemningen. Oppfordre gjerne kundene til å tagge og dele. Det bygger fellesskap og gir deg gratis synlighet. Men da er det også viktig å gi kunden en grunn til å filme/ta bilder, det tar oss tilbake til de to første punktene.


Bygg tradisjoner kundene gleder seg til

Skap kampanjer som går igjen år etter år. Kanskje har dere en egen iskremens dag i mai? Et høstmeny-slipp i uke 38? Eller en julekalender med nye smaker i desember? Når kundene kjenner igjen opplegget, blir kampanjene en del av opplevelsen  og noe de gleder seg til. 


En av våre kunder lanserer for eksempel alltid en pepperkakemilkshake i desember, og sørger for at den aldri selges resten av året. Det gir en ekstra forventning og gjør smaken eksklusiv. Bonus: Oppskriften kan lett justeres til en Pumpkin Spice-variant for høsten. De to smakene ligner mye, men gir helt ulik stemning. 


Bruk sesongens råvarer 

Tilby smaker med bær, frukt og urter som følger sesongen. Rabarbra og hylleblomst om våren. Jordbær og bringebær på sommeren. Eple, kanel og plomme på høsten. Det føles mer ekte og gir deg mulighet til å vise lokal tilknytning. 


Temamenyer til høytider

Lek deg med smaker og farger til sesongens merkedager: 

  • Appelsin og sjokolade til Halloween 

  • Sitron til påske 

  • Kransekake og jordbær til 17. mai


Pakkedeals øker salget

Lag ferdige pakker med flere smaker eller kombinasjoner av is og drikke. Når valget er enkelt og fristende, kjøper folk gjerne litt mer. Her er noen forslag: 

  • Sommerspesial med tre smaker til redusert pris 

  • Vintervarmer med is, varm sjokoladesaus og en kopp kaffe 

  • Feiringsmeny med is og kake til bursdagsgjester 

  • Toppingmeny med ferdig kombinasjon av strøssel, saus og pynt 

  • Du kan også tilby 3-stegs menyer der kunden selv velger nivå: 

  • Én type strøssel – 7 kr 

  • To typer strøssel – 10 kr 

  • Full topping med tre valg – 12 kr 

  • Tips: De fleste velger det midterste alternativet. Det gir en god kundeopplevelse og øker salget uten at det føles dyrt.


Bruk noen sekunder mer på serveringen

Gjør det visuelt! Fargerikt strøssel, spiselige blomster, morsomme vimpler og matchende servietter løfter hele inntrykket. Det gir en skikkelig wow-effekt – og ser fantastisk ut i sosiale medier.


La oss være ærlige: Sjansen for at noen legger ut bilde av en softis med jordbærstrøssel og gøyale øyne er ganske mye større enn om den bare er helt plain. 

 

Tilby smaksprøver og engasjer kunden 

Senk teskelen for å smake på for nye smaker – la kundene prøve og stemme på sine favoritter. Det skaper engasjement og kan øke salget. 


Lag en sesongkalender

Planlegg sesongen og gi kundene en oversikt over hva som kommer. Del den på nettsiden og i sosiale medier. Eksempler: 

  • Uke 22: Rabarbra og jordbær 

  • Uke 27: Blåbær og vanilje 

  • Uke 34: Eple og kanel 

  • Uke 50: Pepperkake og karamell 


Vi hjelper deg å få mer ut av sesongen 

Hos Nic finner du alt av iskremtilbehør og utstyr som løfter hele opplevelsen. Fra beger og til strøssel, toppingsaus, pynt og dekor. Sammen kan vi skape Limited Editions som gir kundene lyst på en tur tilbake. Ta kontakt, så hjelper vi deg med ideer, produkter til neste kampanje. 



Ta gjerne kontakt om du ønsker råd eller produktforslag.

Vi har alt fra basisprodukter til dekor og emballasje. 

+47 22 09 48 48 | kundeservice@bako.no

 
 
 

Kommentarer


bottom of page